تست اينترنت نسل جديد 5G

مجله اينترنتي تفريحي و سرگرمي رويال وب

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

تست اينترنت نسل جديد 5G

۶۲ بازديد

شركت ژاپني KDDI يكي از فعالان مخابراتي در جهان به شمار مي‌رود كه اخيرا تكنولوژي 5 جي را در يك قطار در حال حركت با سرعت 100 كيلومتر
بر ساعت با موفقيت آزمايش كرده هست؛ در اين آزمايش تبادل سيگنال بين ماهواره با گيرنده در زمين (Downlink) و بين فرستنده با ماهواره (Uplink) با موفقيت انجام شد و طبق ادعاي سامسونگ و KDDI، بيشينه‌ي سرعت ديتا ۱.۷ گيگابيت بر ثانيه در اين آزمايش ثبت شده هست.

http://rozup.ir/view/3184711/5G.jpg

تجهيزات مختلفي براي عملياتي ساختن راه‌ حل پيوسته‌ي‌ سامسونگ در ارائه‌ي شبكه‌ي نسل پنجم مورد استفاده قرار گرفته هست؛ اين راه‌ حل هنوز به‌صورت تجاري مطرح نشده و نمونه‌ي پيش از تجاري‌سازي محسوب مي‌شود.

روتر ۵G، يك راديوي ۵G، شبكه‌ي دسترسي راديوي مجازي و هسته، مواردي هستند كه براي پياده‌سازي اين راه‌ حل استفاده شده هست. در تست انجام‌شده برخي از ويژگي‌هاي مورد انتظار از ارتباط نسل پنجم مانند تأخير كم (به اين معني كه شبكه با تأخير بسيار اندك به فرامين پاسخ مي‌دهد)، Throughput (ميزان داده‌ي انتقال داده‌شده در شبكه) و ديگر ويژگي‌هاي كليدي با موفقيت آزمايش شد.

در كنار انتقال اطلاعات بين ماهواره و گيرنده، با شبكه‌ي ۵ جي ويدئوهاي ۸K توسط تجهيزات موجود در قطار دانلود و ويدئوي‌هاي ۴K گرفته‌شده با دوربين روي قطار نيز با موفقيت آپلود شد. يانگ‌كي كيم، رئيس بخش كسب‌وكارهاي شبكه‌ي سامسونگ، معتقد هست:

    ارتباطات نسل پنجم قادر به تغيير دورنماي كاربران در زندگي روزمره هست. موفقيت امروز ما نتيجه‌ي تحقيقات مشترك با KDDI هست. ما به تحقيقات و تلاش خود براي دستيابي به شبكه‌هاي نسل بعدي و موارد استفاده از آن ادامه خواهيم داد.

يوشياكي اوكيدا از KDDI معتقد هست كه تا سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه‌ي سرويس‌هاي نسل پنجم توسط اين شركت خواهيم بود. اين آزمايش در شهري نزديك به توكيو، پايتخت ژاپن و در روزهاي ۱۷ تا ۱۹ اكتبر امسال انجام شده هست.

نظر شما درباره وجود اينترنت در سامانه هاي حمل و نقل مانند قطار ها چيست ؟ نظرات و پيشنهادات خود را با اينفو درميان بگذاريد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.